Zielona herbata czy odchudzanie to mit ?

Efekty spożywania zielonej herbaty obejmują poprawę zdrowia serca i zmniejszenie pracy naczyń krwionośnych. Ten artykuł będzie badać niektóre z bardziej przekonujących dowodów na korzyści płynące z zielonej herbaty. Oto trzy z tych badań: Meta-analiza, kontrolowana próba i studium przypadku.

Chociaż istnieją różnice w korzyściach zdrowotnych płynących z picia zielonej herbaty, wszystkie jej odmiany mają potencjał do obniżania ciśnienia krwi. W jednym z badań, u osób, które spożywały najwięcej zielonej herbaty, stwierdzono obniżenie skurczowego ciśnienia krwi o 3,53 mm-hg. Inne badanie wykazało, że osoby, które spożywały najmniejszą ilość herbaty, miały najbardziej znaczące obniżenie rozkurczowego ciśnienia krwi. Jednak w przeciwieństwie do innych badań, nie ma dowodów na to, że właściwości białej lub czarnej herbaty są bardziej skuteczne w obniżaniu ciśnienia krwi.

Ostatnie badania nad zieloną herbatą i wysokim ciśnieniem krwi wykazały, że spożywanie tego napoju zmniejsza ryzyko rozwoju chorób układu krążenia i nadciśnienia. Jej właściwości przeciwzapalne obniżyły poziom cholesterolu całkowitego i trójglicerydów, dwóch głównych czynników ryzyka chorób serca. Badania wykazały, że picie trzech lub czterech filiżanek zielonej herbaty dziennie wiązało się ze znacznym spadkiem ciśnienia krwi. Naukowcy odkryli, że zielona herbata obniża poziom cholesterolu LDL i cholesterolu całkowitego, które są znanymi czynnikami ryzyka chorób serca.

W tym badaniu, naukowcy zbadali wpływ zielonej herbaty na ciśnienie tętnicze. Zmniejszyła ona przerost mięśnia sercowego u szczurów i zahamowała poziom ciśnienia tętniczego poprzez modulację szlaku sygnałowego Src/EGFR/Akt. Inne badania pokazują, że picie zielonej herbaty wiąże się z poprawą ogólnego stanu zdrowia i zmniejszeniem ryzyka chorób sercowo-naczyniowych. Ponadto, poprawia czujność. Trzecie badanie pokazuje, że spożywanie zielonej herbaty jest związane z obniżeniem ryzyka śmierci z powodu chorób serca.

Wyniki tego badania pokazują, że zielona herbata ma kilka korzyści. Jej zawartość przeciwutleniaczy chroni komórki przed stresem oksydacyjnym i wykazuje pozytywny wpływ na ciśnienie tętnicze. Najlepiej jest pić zieloną herbatę parzoną o naturalnym smaku, która jest bardziej prawdopodobne, aby być spożywane w dużych ilościach. Chroni ona również przed zespołem metabolicznym, czyli stanem, w którym metabolizm organizmu nie jest w stanie przetworzyć cukrów i innych związków.

Choć zielona herbata ma wiele zalet, może być również szkodliwa. Spożywana w nadmiarze może prowadzić do niedoboru żelaza i bólów głowy. Ponadto, nadmierne spożycie może powodować dalsze problemy zdrowotne. Ponieważ zawiera ona polifenole, hamuje wchłanianie żelaza, co ma wiele pozytywnych skutków. Spożywanie zbyt dużej ilości tego napoju może zwiększyć ryzyko odwodnienia lub niedoboru żelaza.

Image by Mirko Stödter from Pixabay

We will be happy to hear your thoughts

Dodaj Odpowiedź

Szperamy.pl
Logo
Rejestracja Nowego Użytkownika
Resetuj Hasło
Compare items
  • Total (0)
Compare
0